KOLLEGIET

VI BRUKAR SÄGA ATT KOLLEGIET ÄR SKOLANS HJÄRTA

Kollegiet består av alla skolans medarbetare. Vi är en härligt brokig skara människor, där var och en utgör en pusselbit i den stora bild som är Sophiaskolan. Alla är viktiga!

Kollegiet träffas varje torsdag. Vi tar upp pedagogiska frågor och frågor som rör organisation, regler, handlingsplaner, mål m.m. Under dessa möten har vi även teoretiskt och konstnärligt studium.

Vi har regelbundet elevvård i kollegiet. Alla lärare får ta del av information om alla skolans elever, genom beskrivningar av klasslärare och facklärare. Vårt mål är att alla vuxna ska finnas där för varje elev, oavsett elevens ålder eller den vuxnes arbetsuppgift.

En gång i veckan träffas vi i stadiegrupper för att lösa praktiska frågor, ta upp pedagogiska frågor och elever.

Kollegiet brukar bjuda på sång så väl till uppropet som terminsavslutningarna.

TIMVIKARIER SÖKES

Vi ser helst att du har pedagogisk erfarenhet eller vana att hantera barn i olika åldrar.
Lediga tjänster
LEDIGA TJÄNSTER

Vi tar gärna emot intresseanmälan och CV även om vi inte har några lediga tjänster som passar dina kvalifikationer just nu. Skicka till: rektor@sophiaskolan.se